Stowarzyszenie Speranda 28 lutego 2024 roku podpisało umowę z Województwem Pomorskim o powierzenie grantu na realizację zadania w ramach projektu Regionalne wsparcie rozwoju kompetencji kluczowych w pomorskich szkołach.
Cel główny – podniesienie jakości edukacji w województwie pomorskim oraz zwiększenie wewnętrznej spójności edukacyjnej regionu poprzez kształtowanie i rozwój kompetencji kluczowych uczniów oraz podniesienie kompetencji nauczycieli.
Cele szczegółowe:
- Zwiększenie szans na sukces edukacyjny uczniów Społecznej Szkoły Podstawowej w Niepoględziu, które osiągają najniższe wyniki na egzaminach zewnętrznych, poprzez wdrożenie programów wsparcia ukierunkowanych na rozwój kompetencji kluczowych.
- Wprowadzenie do procesu dydaktycznego treści związanych z dziedzictwem historycznym regionu, jego nadmorskim położeniem oraz edukacją kulturalną, uwzględniających współczesne wyzwania cywilizacyjne, takie jak zmiany klimatyczne i rozwój technologiczny.
- Rozwój kompetencji nauczycieli, w tym umiejętności wychowawczych, cyfrowych, interpersonalnych i komunikacyjnych, aby lepiej wspierali uczniów w procesie edukacyjnym.
- Wzmocnienie kwalifikacji nauczycieli – doradców zawodowych, aby skuteczniej przygotowywali uczniów do wyboru ścieżki zawodowej i radzenia sobie na rynku pracy.
- Podniesienie kompetencji kadry zarządzającej szkołą oraz przedstawicieli organu prowadzącego, w tym umiejętności menadżerskich, aby efektywniej zarządzali placówkami i wspierali ich rozwój.
Grupa docelowa:
- uczniowie, nauczyciele i dyrektorzy szkoły w Niepoględziu,
- rodzice,
- pracownicy merytoryczni organu prowadzącego.
Zakres działań związanych ze wsparciem szkoły:
1. W ramach grantu Stowarzyszenie Speranda i Społeczna Szkoła Podstawowa realizować będą:
W odniesieniu do uczniów:
- ligi przedmiotowe,
- wsparcie psychologiczno-pedagogiczne,
- doradztwo zawodowe,
- warsztaty,
- wycieczki
- doposażenie klas.
W odniesieniu do nauczycieli:
- szkolenia,
- inne formy podnoszenia kompetencji w zakresie kształtowania kompetencji kluczowych uczniów, realizacji zindywidualizowanego procesu kształcenia, wykorzystania technologii komunikacyjno-informacyjnych oraz stosowania aktywizujących metod i technik nauczania.
W odniesieniu do doradców zawodowych:
- szkolenia,
- inne formy doskonalenia podnoszące kompetencje, w szczególności w zakresie rozpoznawania predyspozycji uczniów, w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, a także wskazywania ścieżek rozwoju edukacyjnego lub zawodowego.
Wsparciem planuje się objąć 177 uczniów oraz 23 osoby będące kadrą szkoły.
Całkowita wartość grantu: 300 900,00 PLN
- Dofinansowanie UE: 277 078,75 PLN
- Dofinansowanie z budżetu państwa: 16 298,75 PLN
Okres realizacji projektu: 2024-02-28– 2025-06-30